Näradödenupplevelse för fisken?

Idag fyller min man år och det firades med frukost på sängen :)
Jag har ju börjat vakna sjukt tidigt så vi gick upp 8:15 i morse.
Satte igång med köket som lätt hade varit klart i morgon om vi hade haft allting hemma.
Måste bara köpa lite maskeringstekp och sånt innan vi kan göra klart exakt allt.
Båda bänkskivorna är iaf på plats och det börjar likna ett kök mer än bara ett kreativit kaos.

Höfterna känns helt okej idag även fast de gör ont.
De är väl bara en 2a på en 5skala, inte så farligt alltså.
Tyvärr är det ju tillräckligt för att jag inte skulle orka att ta mig ned till tälje idag.
J´s släkting fyller år också så det är fest men, jag myser runt hemma i stället. Vädret tillåter ju inte mig heller att gå ut. Kan inte gå i snöstorm med höfter som halkar runt.
Big No No.

Ja men till fisken iaf, helt sjukt.
Tjockis och Djürgen som de då heter bor ju i sin skål och simmar runt där dagarna i ända och roar både oss och Selma.
Inte idag tyvärr.
Tittade en snabbis mot skålen och ser Tjockis typ ligga på sidan och kippa efter andan.
"NOOOO, Du får inte dö på Jimmys födelsedag" utbrast vi båda så med eld i baken kastade vi över Djürgen till de stora akvariumet och lät Tjockis vara kvar.
I med medicin och en massa annat. Vi "jagade" fisken med en syresten eller vad de kallas så att han fick i sig syre.
Det gav resultat för nu simmar han runt. Lite slö dock men betydligt gladare!
Och Djürgen, han trivs som fisken i vattnet med de andra fiskarna haha :)

Aa det var väl det som har hänt idag.
Kanske borde man bjuda på en magbild från typ nyss?




Kommentarer
Postat av: Micaela

haha bra att ni jaga han:P

2010-02-20 @ 15:44:45
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Gratta Kusin på födelsedagen från mig!

Sköt om er!

Kram

2010-02-20 @ 16:35:22
URL: http://www.fridsingen.blogspot.com
Postat av: Den där Elin & Familj

Noooo, vilken tur att han överlevde!

=P

hehe

TJOCKIS!!!!! jisses vad huset har vuxit!

2010-02-21 @ 15:31:29
URL: http://dendarelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0