VARFÖR? "#¤&%)?=!!? :@

God morgon mina vänner.
Söndag idag och det är inte alltför roligt väder.


Måste bara få ur mig en sak som jag verkligen stör mig på och tar åt mig av.
Om jag och min man har haft en jätte trevlig dag men mycket skratt så antar jag att båda tycker det.
Sen om vi diskuterar någonting så får jag höra att jag ALLTID är sur och grinig, låter otrevlig, aldrig är glad osv osv.
Vadå alltid?
Okej om det hade varit så men det är ju bara bullshit.
Jag vet att om jag inte får som jag vill osv så blir jag arg men att få höra att man ALLTID är sur, det är fan inte roligt.
Men fine, jag skulle kunna vara sur jämt men, orka vara det?
Och många gånger försöker jag faktiskt ignorera vissa saker och inte bli arg.
Som nu för tiden när han pratar med en kompis i skypen.
Jag accepterar det till en gräns men när de börjar skrika eller prata högt tycker jag att det räcker.
I början gjorde jag inte det utan fick ett sånt utbrott att både datan och Jimmy kunde flugit ut.
Får man cred för att man har lugnat ner sig och accepterat?
Nej, jag blir ju ALLTID sur.

Så lagar man mat och spenderar typ hela dagen med sig själv, badar och städar osv.
Sen helt plötsligt är jag ALLTID sur.
När fan var jag sur under dagen?
Det är roligt att man upplevs som värsta satkärringen.

"Hej, jag heter Lina och är en 22årig satkärring.
ALLTID sur, ALLTID arg, vill du hitta på något?"


Men vadå, jag är gravid, jag är tjock, jag är trött på att vara handikappad.
Jag orkar knappt ta mig runt i sängen.
Jag orkar knappt ta mig upp ur soffan..
Jag orkar knappt diska.
Jag orkar knappt inte få någon luft längre.
Jag orkar knappt gå till barnmorskan.
Jag orkar knappt bry mig om att jag går runt och luktar svett, bajs eller vad jag nu luktar.
Jag gillar att vara gravid med Bönan, det är inte det men, jag måste väl få klaga jag med?

Nu har jag nog skrivit av mig.
Är jag helt ensam i detta eller känner någon med mig?

Jo, har sovit helt ok inatt förutom att jag har rätt ont i svanken.
Vi ska ju iväg med mamma, Arne och Johan sen så då vill jag ju vara lite fin.
Kanske platta mitt osexiga gravid hår för en gångs skull.
Då blir ju Jimmy också glad.
Bara jag inte får höra ordet ALLTID, då rakar jag av mig mitt hår.

Nu ska jag dricka kaffe!
PUSS.

Kommentarer
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen

hmm....... jag mådde inte så bra i morse o vet vad sambon sa jo: blir det bättre av att du gnäller......???????? jag sa dra åt helvete och sen blev jag bölfärdig. Ja men jag skojade bara ju... SKITSKOJ; NOT

Sen sa han förlåt, ja det är väl inte så lätt för dom att förstå alltif



kram

2010-05-09 @ 12:00:17
URL: http://www.solvanda.nu
Postat av: Malin

Läser din blogg då och då :) Är oxå gravid, tror vi är nästan lika långt gångna. Känner igen mig i myyycket av det du skriver.Även detta ;) Kämpa på!

2010-05-09 @ 17:13:30
URL: http://malinmahh.blogg.se/
Postat av: Sandra

OJ, vad jag känner igen mig :P

2010-05-09 @ 17:23:50
URL: http://sandramariewahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0