Några dagar.

Förkylningen går inte över och jag känner mig helt tjock i näsan-
Nu är jag inne på min 2a vecka av snor, snor och åter snor.
Skit jobbigt.

Har stött på ett litet problem.
Som ni alla vet så ammar jag och vill göra det tills Vincent är 6månader men, min kropp verkar inte vilja som jag.
Mina behållare är som ett par tomma påsar och Vincent blir förtvivlad och förbannad varje gång.
Vi byter bröst lika ofta som man blinkar alltså, hela tiden.
Nu är det så illa att Vincent får ersättning på kvällen.
Först får han äta som vanligt men sen får han mer på flaska.
Jag är verkligen ledsen för att det har blivit så här för jag vill ju amma.
Försöker göra allt som jag kan för att det skall fungera igen men, vi får se.
Hoppas verkligen att det blir bättre för detta tar på både mig och Vincent.
En sak har jag märkt iaf. V fick ersättning idag på dagen efter att inte ha fått i sig tillräckligt och sen var han gladare än vad han brukar.
Men nej, jag vill amma. Det är mysigt.


Mer då.
Vi har tagit en promenad i spöregnet.
Vi ha tvättat i tvättstugan.
Vincent tycker det är skitkul när pappa pruttar på hans kind.
Han vänder sig när som helst från rygg till mage - stora killen!

Men men.
Jag ska nog ta och lägga mig nu men först ska jag pumpa.
Håll tummarna för mig, plz.
<3

Kommentarer
Postat av: Den där Elin

hade samma problem mjölken sinade trots at jag ville. Pumpade o pumpade i typ 1,5 månad ,men sen gick det inte mer. ersättning (NAN HA) is the shit. Wilda blev gladare, mättare, nöjdare och vi alla mådde mycket bättre med ersättningen då min mjölk inte räckte.



ville också fortsätta amma, men vet du, det är supermysigt att ge på flaska också. Dessutom helt lovely att se pappan kunna vara delaktig i bland det största i livet när de är så små - matningen. En känsla av frihet också att kunna stå i duchen FAST liten är hungrig, tänka sig att pappan också kan han =D

2010-09-16 @ 14:19:15
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Den där Elin

infektion i kroppen/sjukdom gör också att mjölken sinar, men då kommer den ikapp sen när du e frisker :) Stressen över att inte ha tillräckligt gör det ju också svårare.



men jag vet. Det är lätt att säga när man inte är där precis just nu. Men lycka till =)!

2010-09-16 @ 14:20:27
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen o Ellen på jorden

hej du!



visst e det mysigt att amma. har läst lite men det har säkert du också. problemet om man ger ersättning är ju att då suger han inte på bröstet och då bildas automatiskt mindre mjölk. suger han mer kommer det mer. men det är ju inte kul att ha en kinkig bebis. kanske kan du pumpa igång mer och så ge ersättning också så han e glad. sen är det "roligare" med flaska för maten kommer ju lättare där. på tutten behöver dom jobba lite mer för att få ut maten.

fast allt detta visste du kanske redan..

jag hade också några dagar då det kändes som om tuttarna var tomma men sen kom det mer igen.

kommer det inte mer så få du mys amma och ge ersättning för resten. tänk att du har ändå ammat länge.

nu vaknar min tös



kramar

2010-09-16 @ 14:23:55
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen o Ellen på jorden

hallå, jag är visst inte rikigt vaken.... ser ju att du skriver att du pumpar, sorry... :)

2010-09-16 @ 15:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0