Goder afton!

Idag så har jag och Vincent varit med mamma/mormor i Haninge.
Handlade höstplagg och nya skor till Vincent som numera har storlek 22.
Han har även fått en hörntand också. Stora killen.
Var trevligt att gå runt i Handen C och bara titta i affärer. Se om man såg någon man kände igen.
De prövade även högtaralarna i centrum så i eakt varje butik hörde vi: "Hör ni? A B C D!"
Efter bra många minuter så blev man lite smått störd.
Hem efter någon timme, åt lite och sen kom Annelie och Zita.

Jimmy hjälpte henne med lite saker till hennes blogg, Vi åt middag och Vincent drack välling och somnade.
Och jag då... jag ska plocka fram kläder tills i morgon.
Första dagen på förskolan.
Visserligen ska vi bara vara där 1timme men ändå, rätt kläder skall på.
Tror det bara är information och sådant i morgon, är vi och en familj till.
Skönt att så få barn har inskolning tillsammans, det blir lite mer fokus på just de två och barngruppen blir en aning lugnare än om det är fler som skolas in.
Jag vet. Jag har haft inskolning.
Tror dock att det är lättare att skola in andras barn än sitt eget. Inte för att jag tror att Vincent kommer ha problem med dagis utan, det är snarare jag som kommer få en aning ont i mammahjärtat.
Men, det kommer att gå bra!

Efter dagis så blir det till att gå hem och ge Vincent lunch och sen byta om.
Jag och mamma ska ut i svampskogen!
Ska bli så otroligt härligt att komma ut i skogen. Lyssna på tystnaden. Leta svamp.
Har plockat svamp enda sen jag var liten och det är lika lugnande varje gång.
Blir till att ha stövlar.

Hmm. Mer då?
Tror att det var allt.
Funderar en massa på Emilia.
Typ jämt.
Svårt att inte göra det.

Tror jag ska ta en dusch nu och sen förbereda inför morgondagen.
Tack mamma för idag!

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Ska ut i veckan o leta skor jag med! Vilken affär hittade du bra barnskor i ?

2011-08-17 @ 10:19:59
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0