Lördag.

Jag har upptäckt att Vincent blir jätte arg på sitt duplo?
Han kommer krypandes med det och är allmänt sur.
Vill inte ha hjälp, vill inte lägga ifrån sig det. Ingenting.
Förstår ibland inte vad som rör sig i det lilla huvudet.

Till dagen då.
Vi gick upp och tittade på barnprogram.
Gick till mamma för att tvätta en maskin och vattna tomaterna. Leka lite och äta persika.
Förbi pappa för att hämta grästrimmer, vidare till lotten där vi klippte gräset, tillbaka till pappa för att lämna trimmern och slutligen vidare för att landa hos mamma igen.
Hämtade tvätten och gick sedan hem.
Skönt att komma ut lite. Känner i benen att jag inte varit ute på ett par dagar.

Sen vet ni?
Jag ser faktiskt fram emot att det ska bli måndag.
Att Vincent ska gå till dagis.
Det är inte så att jag vill lämna han för att vara själv utan, jag vill gå dit för jag vill se när han blir så glad.
Han behöver dessutom träffa sina kompisar, jag märker det på han.
När han har varit där en hel dag så är det ju dags att hämta. Om man kikar lite innan så har man kanske tur att se lite av vad de pysslar med.
Jag blir glad när Vincent är glad helt enkelt och, jag vet att han vill vara med de andra.

Sen är min egen tid bara ett plus.
Veckan som kommer så jobbar J också så, jag kan göra lite exakt vad jag känner för.
Dock ska jag inte göra något mer spännande en att vara på kollonilotten.
Eller jo, käka lunch med pappa ska jag nog göra också.
Vem vet, kanske cyklar jag in till stan?
Eller njae, kanske inte.
Vi får se!

Men men. Imorgon är det söndag och på morgonen är det barnprogram.
Det ser jag fram emot!
Jag hoppas verkligen att Postis Per går, det gjorde det inte förra veckan (?!?).
Och sen ska vi väl kanske ta en promenad.
Se om vi kan träffa min käre fader.

Nu blir det till att ta en macka och sen lägga mig.
Vincent somnade 20:30 för jag lät han sova en stund på em. Tillhör inte vanligheten direkt men, kanske PEPPAR PEPPAR kan jag få en sovmorgon imorgon?
Jag skulle bli helt otroligt super överaskad om jag fick sova längre än typ 6:20.

Håll tummen.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0