Lördag, REGNAR!

Mjahapp.
Idag gick vi upp 06:30 och åt frukost samt tittade på barnprogram.
Tittade faktiskt på Julkalendern vilket jag inte gjort på flera år.
Min favorit av alla julkalendrar är nog Pelle Svanslös!

Här hemma har vi iaf rensat lite bland leksakerna och kastat en del skit som bara låg och var ivägen.
Vi har dammsugit och satt orkideérna i vatten.
Plockat undan lite och försökt få ordning i det kreativa kaos vi lever i.
Kl elva var lunchen färdig men Vincent hade somnat i mitt knä så vi la oss i sängen och sov.
Jäklar vad godd jag sov.
Trodde jag såg fel på klockan när Vincent gormade för att väcka mig.
12:45.
Det satt fint med en nap på 1h45min!

Vi åt lunchen och klädde på oss för att gå ut en sväng.
Gick förbi både mamma och pappa.

Jag förstår inte varför Vincent blir totalt "jag vill göra exakt tvärtom och jag kan allt själv. Jag behöver ingen hjälp och du får inte säga varken bu eller bä" varje gång vi kliver innanför mammas/mormors dörr.
Jag har fullt sjå med att håla koll att han inte klättrar upp i trappen för tro mig, jag säger åt han ca 50ggr och sen lyfter jag ner han 35ggr för han hinner en bra bit.
Vi satt brevid varandra och bara snickesnackade men efter ett tag vill han upp.
Jag tar tag i han och lyfter ner han.
Han nyper mig i kinden. SKIT HÅRT.
Klart att jag säger till han då. Att det gör ont. Tar bort han från mig osv men, han vill bara "komma åt mig".
Han försöker väl straffa mig för att jag inte låter han göra det han vill men .. blää.
Sa åt han att gå längre bort från trappan.
Då backar han, tittar på mig och börjar slå sig i huvudet.
Gör era barn så här om de är argt?

Tycker han är så knäpp när han håller på så.
Sen hoppas jag att ni inte tror att han är såhär jämt för det är han inte.
Bara när jag säger ifrån.

Men iaf. Vi gick ifrån mamma, gick och handlade och när vi väl kom hem så åt vi middag.
Köttbullar och couscous (?).
Sen tog vi tag i Lussebullsbaket! :)
Eller jag bakade och Vincent gick runt och pysslade lite.

Idag har han sagt BoouBoou vilket är mormor!
Sen visar han när han vill ha välling/frukt dvs - går fram till diskbänken och sträcker fram händerna.
Sen har han fått en massa tänder.

Aja, det får runda av detta inlägg.
Jag skall ta och plocka i köket och sen ta mig en kopp te och lussebulle.
Hoppas att Vincent sover bra inatt med, hör han hosta nu ...

Tjing!
Btw, KUL väder. Det regnar ju som bara den.
Det piskar liksom emot rutorna.

Kommentarer
Postat av: stina

slå sig själv i huvudet när man e arg: check!

även på mamma.....

2011-12-04 @ 13:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0