Så sitter jag här igen.

Jobbat halva dagen.
Vabbat halva.
Vincent är bättre men skulle definitivt inte orka med en hel dag på förskolan.
Imorgon är Jimmy hemma med gosen så, han får vila upp sig ordentligt.
Skönt att låta han bli helt kry innan han får gå tillbaka till förskolan!

Idag så har han inte varit så himla gullig emot mig.
Vet inte om det är för att han har varit med sin pappa flera dagar och detta var hans sätt att visa missnöje att han skulle vara med mig just på eftermiddagen.

Han blev otroligt arg när vi kom hem till min mamma.
Han fick nämligen inte gå med ett glas.
Kastade sig på golvet, sparkade med fötterna, skrek och grät som om hela jorden höll på att gå under.
Så arg var han.
Tog tag i sin briovagn och skakade den hårt i vrede.
Jag vet inte riktigt vad som flög i han men, jag lät han hållas.
Står absolut fast vid att man inte går runt med ett glas.
Arg som han var försökte jag ge han mat.
Eftersom att han är i en period just nu där han gärna kastar saker när han är arg så får han ha plastglas.
Han spillde ut två glas och blev superledsen när han gjort det.
Det är inte hela världen tänkte jag.
Men för han var det de.

Sen ville han gå upp på övervåningen.
Jag bar upp han istället.
Det var fel.
Kastade sig bakåt och blev skit arg.
Han fick lugna ner sig i sängen för jag vill inte ha en liten kille i armarna som kastar sig åt alla olika håll.

Lugnare blev han men det blev samma visa igen.
Han har börjat med något nytt jag upptäckt.
Och jag gillar det inte.
Han sitter vid ett olivträd och när jag inte ser så lägger han jord på golvet.
VARFÖR?
Det undrar jag också.


Ner i vagnen för nej, tålamodet var faktiskt påväg ner.
Han somnade i vagnen sen och sov 1timme.

Väl hemma var det samma sak.
Ville inte göra det.
Ville göra det.
Han fick bada.
Skrattade och var glad men bara jag rörde en tvålflaska/schampoo så skrek han och blev skit sur.

Två års trotts redan nu?
Jag tar inte åt mig.
Jag låter han vara ifred.
Jag står på mig.
Jag försöker komma runt det han vill.
Locka han till något annat.
Hur gör ni?!
Mena, det fungerar inte att hålla han om han nu blir sådär arg för han glider ur mina armar.
Jag vet att han är arg på mig, men ändå inte.
Det är verkligen inte ofta det är så här och det är jag tacksam för!

Men han somnade nyss iaf.
Jag läste lite Pippi för han och satte på hans skiva.
Hoppas han sover hela natten!

Annars är det bara bra, jag fick VG på min sista uppgift.
Tyvärr är orken på 0 just nu.
Motivationen är på topp men inte orken.
Sämst kombo.

Jaja. Vi hörs i morgon! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vincent har visst lite humör hör jag ;)

Då är det inte bara här det är på det viset alltså. Melody blir precis likadan. När hon blir arg så skriker hon så högt hon bara kan, och länge... Kastar saker, skriker "Nej, nej, nej,nej,nej" Vet inte om det är en tidig 2-års trots?

Eller kan det vara att dom så gärna vill klara av saker och när vi visar att dom inte får så blir dom jättearga? Ibland undrar jag om jag klampar in på hennes revir. Att hon blir arg på mig för att jag inte låter henne försöka?

Men många gånger så handlar det om att jag tar ifrån henne något som hon inte får leka med...

Det är ite svårt det där. Men jag gör som dig. Jag låter henne hållas. Jag försöker stå på mig och vara konsekvent. Annars lär hon sig bara att om man skriker lite så får man sin vilja igenom...och det vill jag INTE!



Vi får hoppas att det blir bättre snart :)

Och hoppas Vincent kryar på sig inom kort.

Kramen

2011-12-02 @ 09:09:46
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: stina

Hej!



Oj vad jag känner igen det där. Jobbigt! Men härligt att de har känslor och vilja. Ellen kan vara så ego. Tar saker från andra barn. Bra på ett vis för då är hon tuff och kanske kan stå upp för sig på förskolan. Skämmigt ibland :). Sen är det bra när andra barn gör så mot henne så hon lär sig att man inte kan ha alltförsig själv.

Ja det lär ju bli en del vabbande framöver.

Hoppas gosen kryar på sig snart!

Imorgon är det egentid för mig: Ansiktsbehandling o massage. Gött! Sånt gjorde jag ofta inna Ellen men nu har man varken tid eller råd.Hoppas bara att jag kan slappna av , så jäkla svårt att ta den tiden till sig själv tycker jag. Typsikt kvinnligt tror jag.



Trevlig helg!

Kram

2011-12-02 @ 12:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0