Mycket trevlig afton.

Vi fixade ju en massa hemma tidigare idag och efter att Vincent sovit mellan 13:30 - 14:45 så gick vi hem till mamma och Arne.
Där träffade vi min bror och hans tjej som inte bor i Sverige för närvarande. Hoppas de kommer det senare!
Sen träffade vi min andra broder, "farmor" Ingrid och Adina.
Vi åt god mat och Vincent blev helt kär i Isabel!
Han satt och flirtade med henne hela middagen.
Gullunge.

Sen blev det pjamas på och en sväng förbi konsum.
Vincent fick välling när vi hade kommit hem och somnade därefter.
Trött kille.
Trött mamma.
Hoppa jag får sova inatt.

Annars då?
Till graven i morgon.
Jag har börjar tänka en hel del på Emilia och graven.
Ibland önskar jag att urnan inte multnade utan att jag kunde ta upp den, sprida askan och sen ha hennes gravsten på kollonilotten. Fast upp och ned.
Kanske låter konstigt men, så är det.
På det sättet skulle hon vara närmre.
"Men hon lever i dig!" - Ja jag vet att hon gör det men jag vill ha hennes grav nära mig.
Jag vill kunna se stenen.
Känna på stenen.

För första gången på länge är jag ledsen.
Det suger.
Ingenting kan ersätta Emilia, det går inte.
Första barnet, dött. Kaputt. Slut. Inget mer.

Sen är det knäppt att Vincent ska behöva ha en gravsten i sitt album.
Tyvärr är det ju enda sättet att visa upp Emilia på.
Snacka ramaskri om man visa bild på ett dött barn.

Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0