Morgon.

Igår var vi på lotten och plockade lite vinbär och bara tog det lugnt. Vädret var inte direkt toppen men under första regnskuren stod vi under ett parasoll :). Vi tog hem potatis, lök, morötter och alla vinbär vi plockade. Har mer bär i frysen och det ska nog bli saft tillslut. Gott! Det blir dessutom godare när man vet att det kommer från ens egna land. Igår kväll låg jag och läste i en trädgårdsbok jag fått av min mamma. Där fick jag lite inspiration till att sätta lite mer av andra grönsaker osv nästa år. Ska nog testa purjolök och sen någon form av kål. Även mer polkarödbetor! Ser redan fram emot nästa säsong :). Snart frukost och sedan en promenad till lotten. Måste rensa ogräs. Och sen blir det tvätta kl 15-19. Känna bra att få rena kläder! Men men, frukost var det. Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0