Det gör ont.

Jag har inte så mycket att skriva igentligen.
Vill bara gå och lägga mig.
Är trött, seg men framför allt tom.
Inte så att det har påverkat min dag men när jag bara är, så känner jag ingenting.
Vet inte om jag borde känna något idag heller utan det kommer väl i morgon.
Men det känns annorlunda emot tidigare år, tror jag iaf.
Jag känner att något saknas även fast hon är med mig jämt.
Jag känner en djup sorg som är helt obeskrivlig.
Sorgen är inte uppe vid ytan idag men den börjar smyga sig på. Det gör ont.


Imorgon ska jag hämta rosarrangemanget som vi skall lägga på Emilias grav.
Hon skulle fyllt 3år.
Eller ja, ni som följt oss vet att den 3e dog hon i magen och den 4e föddes hon men, vi har valt att ha den sorgsnaste dagen den 3e då den 4e var lättare. Krångligt men sant.
Ska ta med ljus, ett rött hjärta i sten som mamma gav mig för att lägga på graven och rosorna.
Det kommer bli fint.
Det kommer bli jobbigt.
Det är 3år sen hon dog.

Och vet ni hur gott det luktar när man är vid graven?
Enda sen hon dog har dofter påminnt mig om det.
Åker jag till Råcksta/ vällingby kan jag få samma känsla i kroppen som dagen då hon dog och dagarna efter.
Och varför jag får det är för att det doftar på samma sätt ute.
Jag kan känna hur det doftade då vi la ner hennes aska i jorden.
Och doften är nästan den bästa.
Det doftar liksom hemma på något sätt.
Ytterliggare en till sak jag inte kan förklara.

Ialla fall så, Imorgon är dagen.
Emilias dödsdag.
Den jobbigaste dagen på hela året.
Bild på rosorna 2010.
Bild på rosorna 2011.
Tar nytt imorgon.

Kommentarer
Postat av: Stina

tänker på er och känner med er.stor varm kram

2012-03-02 @ 19:37:56
Postat av: mamma

Är med dig i morgon i mitt hjärta!

2012-03-02 @ 21:54:08
Postat av: Anna

Tänker på er ska du veta...

Skickar över den största styrkekramen.

<3

2012-03-02 @ 22:20:11
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0